Kitap Ara >>>

19 Haziran 2016 Pazar

Irvin D. Yalom Kisa Süreli Grup Terapileri PDF

Irvin D. Yalom Kisa Süreli Grup Terapileri PDF


Bu kitabı hazırlarken ziyaret edip ekiple görüştüğüm ve pek çok grup
terapisi seansını izlediğim yirmibeş yatan hasta birimindeki kişisel
gözlemlerden de yararlandım. Bu yatan hasta birimleri özel, kamu ve/ya
üniversite hastanelerinde bulunuyordu. Gözlemlerimde herhangi bir sapma varsa
bu, mükemmel bir şöhrete, mükemmel eğitim programknna ve cömert personele sahip
olan en ünlü, en saygın hastanelerde yapılmasından kaynaklanmaktadır.
Bununla birlikte bu kitapta sözünü ettiğim akut psikiyatri servisi yaygın
olmasına rağmen her yerde ve her zaman görünen türden değildir. Hastane
psikiyatrisi dünyası çok geniştir ve benim çok az tanıdığım pek çok klinik tipi
mevcuttur. Çocuklara, ergenlere veya yaşlılara, madde bağunhlarına, balama
muhtaç kronik hastakra, idaresi zor psikotik hastakra ve suçlu akıl hastalarına
adanan böyle servislerde çalışan klinisyenlerin tanıtmadığım ilke ve tekniklerin
bir kısmını hemen kuuanmaya başkyacaklanm ve diğerlerini kendi klinik ortamkrına
uyarkyacakkrmı umuyorum.
Ayakta tedavi gören hastalardan oluşan terapi gruplarını yöne
ten te -rapistler özerk bir şekilde hareket ederler: becerileri ve kararkrı
grubun seyrini, yapıkcak şeyleri ve sonucu belirler. Yatarak tedavi gören grubun
lideri içinse hayat çok daha farklıdır. Bir psikiyatri servisi hastalar,
randevular, ekip, para, eğitim ve gözetim kaynakkn bakımından birbiriyle örtüşen
ve rekabet eden çeşitli terapiler sunar. Sonuç olarak yatan hasta grubunun
büyüklüğü, bileşimi, oturumların sıklığı ve süresi, yardımcı terapist atanması,
gözetim, isteğe bağh veya zorunlu katılım politikası gibi önemli kararkrı veren
grup terapisti değil idari personel olmaktadır.
Yatan hasta grubunun kaderi büyük oranda, bu kitapta sırasıyla anktûacak olan
gerçek grup seansının dışında iş gören baglamsal ve
idari faktörlere bağlıdır.




Irvin D. Yalom Kisa Süreli Grup Terapileri PDF Rating: 4.5 Diposkan Oleh: Admin

0 yorum:

Yorum Gönder