Kitap Ara >>>

7 Haziran 2016 Salı

Yalçin Koç Determinizm ve Mekan PDF

Yalçın Koç Determinizm ve Mekan PDF

“Determinizm ve Mekan” başlıklı bu araştırmamızın yazılmasından
bu yana iki seneden fazla bir zaman geçti„Bu süre içinde ileri sürmüş
olduğumuz görüşleri destekleyen bazı makaleler yayımlandı .Bu makalelerden
kısaca sözedelim„
5o bölümde oluşturulan genişletilmiş kuvantum mekaniği KM^ ‘ye
temel hazırlayan düşünce deneyine karşı R.Lynch (bkz.,Phys.Letts„,
92A(1982)161) ölçme öncesinde impulsun tahmin edilmesi gibi bi’- pa ­
radoksun Ortodoks kuvantum mekaniğinde bulunameyacağım iddia etti.
Lynch’in iddiasının aksine,sözkonusu paradoksun (Schrödinger paradoksu
ile eşdeğerli olarak) kuvantum mekaniğinde ortaya-ç^lkfvgınv
gösterdik (bkz. ,Phys.Letts„,95A(1983)133).Bu paradoksun ortadan k&\-
dırılabilmesinin kayda değer bir yolu,5, bölümde önerdiğimiz geniş ­
letilmiş kuvantum mekaniği KM^ ‘yi kabûl etmektir.
Bir başka makalemizde (bkz. .Phys,.Letts. ,97A( 19B5)18), 4. bölümde
fncelener, Bell efıtsîzl iklennir.,!iteraiJ/rdekf genel ÜfakGroo 3Vs-»ney
yerel gizli dinamik değişken kuramlarının tamamını reddetmedı’ğinf
gösterdik.Bu makalenin sonuçlarına göresBohm’un düşünce deneyir.dek-,
Stern-Gerlach mıknatıslarının manyetik alan eksenlerini gösteren
vektörler üzerinde belli bir şartı kabûl edersek,Bell eşitsizlikler
i ,giz ıı dinamik değişkenleri hesaba katmadan ve herhanat bi r
tutarsızlığa da yolaçmadan kuvantum mekaniğinden çıkartılabilmektec ir..




Yalçin Koç Determinizm ve Mekan PDF Rating: 4.5 Diposkan Oleh: Admin

0 yorum:

Yorum Gönder