Kitap Ara >>>

23 Aralık 2016 Cuma

Cemil Meric - Mağaradakiler - PDF Kitap

Cemil Meric - Mağaradakiler - PDF Kitap

Efendim, dedim, üstada. Tecrübelerinizden feyz almağa geldim. Tarih yazacağım diye kendimi helâk ediyorum, gayretlerim hiç bir işe yaramıyor.
Omuzlarını silkerek cevap verdi:
Ne lüzumsuz endişe! efendiciğim, ne lüzumsuz endişe. Neden tarih yazmağa kalkışıyorsunuz? En meşhur tarihleri istinsah edersiniz, olur biter. Usul öyle değil mi? Yeni bir görüşünüz, orijinal bir düşünceniz mi var? İnsanları ve hadiseleri beklenmedik taraflarıyla mı anlatacaksınız? Sakın ha. Okuyucuyu tedirgin edersiniz. Okuyucu tedirgin olmaktan haz etmez. Tarihte aradığı, ezelden beri bildiği saçmalıklardır. Onu aydınlatmağa kalkmak, gururunu incitmek ve öfkelendirmektir. Sakın ha! Böyle bir hadnâşinaslığa yeltendiniz mi çığlığı basacaktır: «Mukaddeslerimizi ayaklar altına alıyor». Tarihçiler, birbirlerini kopye ederler. Böylece hem çalışıp yorulmaktan kurtulur, hem de küstahlık ithamından azâd olurlar. Onlar gibi yapın efendim, onlar gibi yapın. Orijinal olmayın! Orijinal bir tarihçi, cümle âlemin güvensizliğine, küçümseyişine ve nefretine maruz kalır.
İlâve etti: «Kuzum, sanıyor musunuz ki tarihlerime yeni düşünceler, yeni görüşler sokuştursaydım bu kadar saygıya lâyık görülürdüm! Sonra bu yeni fikir de ne oluyor? Terbiyesizlik..»
Ayağa kalktı. Gösterdiği nezakete teşekkür ederek kapıya doğru yürüdüm.

(Anatole Francı, Penguenler Adası, önsöz)

Cemil Meric - Mağaradakiler - PDF Kitap Rating: 4.5 Diposkan Oleh: Admin

0 yorum:

Yorum Gönder